Általános szerződési feltételek
A megrendelés menete
A www.alpenair.hu honlap felépítése kényelmes és gyors tájékozódási lehetőséget biztosít a vásárlók számára. A felső menüsorokban található linkekre klikkelve megtekintheti az adott témához kapcsolódó alapvető tudnivalókat. A “TERMÉKEK” és a „SHOP” menüpontban a konkrét termékek és a hozzájuk kapcsolódó információk találhatóak.
A termék vételára: a „SHOP” menüben a termék neve alatt megjelenik a bruttó ára forintban, a csomagban is vásárolható termék esetén a teljes csomag bruttó ára. A termékek ára szállítási költség nélkül HUF pénznemben jelenik meg.
A vásárláshoz nem kell regisztrálnia magát. A kiválasztott terméknél a „kosárba teszem” gombra kattintva teheti azt a kosárba. A rendelési mennyiség/csomag egyszerűen módosítható a “kosár” gombra (ikonra) kattintva, illetve törölheti a terméket a sor végén található „x” megnyomásával.
Több árucikket is összevonhat. A vásárlás befejezése után a “kosár” gombra kattintva megnézheti módosíthatja a kosár tartalmát. Itt van módja arra is, hogy a kiválasztott terméket eltávolítsa a kosárból. Ha vásárlását befejezte, és szeretné megrendelni a kiválasztott termékeket, úgy a kattintson a „tovább a pénztárhoz” gombra.
Ha rendelkezik kuponkóddal, akkor kérjük a kódot beírni a kijelölt helyre.
A számlázáshoz a *-gal jelzett adatok megadása kötelező.
Amennyiben a szállítási cím eltér a számlázási címtől, akkor a szállítási címet „SHIP TO A DIFFERENT ADDRESS” (küldés másik címre) felirat megnyomásával tudjuk a szállítási címet beállítani, itt is a *-gal jelzett adatok megadása kötelező. A rendeléshez lehet megjegyzést fűzni.
A szállítási cím beírása után a rendszer azonnal kiszámítja az adott szállításhoz tartozó szállítási díjat, és a fizetendő összeget. A szállítás díja 1 890 Ft, amelyhez utánvétes fizetés esetén 510 Ft kezelési költség adódik hozzá. A szállítás díjmentes, ha a megrendelt termékek összege meghaladja a: 20 000 Ft-ot.
Lehetőség van személyes átvételre, amelyre a 1025 Budapest, Törökvész út 87-91 (Földszint – gyógyszertár mellett) cím alatt van lehetőség. Személyes átvétel esetén a szállítási költség 0 Ft.
A következő lépés: fizetési mód kiválasztása.
A bankkártyás fizetési mód választása esetén a vásárlót az Unicredit Bank fizetőoldalára irányítjuk, ahol a jelenleg elérhető legbiztonságosabb, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. Vásárlóinknak csak annyi a dolga, hogy a fizetési mód kiválasztásánál “bankkártyás fizetés” feliratra kattintsanak, majd a Bank fizetési szerverén a kártya számát, lejárati dátumát, valamint a hátoldalán található ellenőrzőkódot (CVC/CVV) megadják.
Választható fizetési mód továbbá a banki átutalással történő fizetés, ekkor a vásárló a saját számlavezető bankján keresztül köteles elindítani az utalást. A megrendelést követően az utaláshoz a vásárló minden szükséges információt megkap email-ben. A megrendelés azonosítóját az utalás során a megjegyzés rovatba szükséges beírni.
Továbbá lehetősége van utánvétes fizetést választani. Utánvét esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének. Utánvétes fizetés esetén a szállítási költséghez 510 Ft kezelési költség adódik hozzá.
Az Eladó vállalja, hogy a megrendelt terméket – a szerződött, szállítást végző partnerein keresztül – a felhasználó által a megrendelés során rögzített szállítási címre eljuttatja. Átutalás esetén a kiszállítás indítása a teljes ár bankszámlán történő megjelenése után kezdődik.
Az Eladó biztosítja a megrendelt Termék megfelelő csomagolását, és a termékhez kapcsolódó dokumentumok elküldését.
PayPal fizetés: a PayPal lehetővé teszi magánszemélyek és vállalkozások számára elektronikus pénz online küldését egy virtuális folyószámláról, vagy bankkártyáról. PayPal fizetési módozat választása esetén a vásárló neve; hitel-, vagy bankkártya adatok, a fizetendő összeg, dátum, időpont kerül a PayPal pénzügyi közvetítő rendszer felé.
A konkrét fizetés előtt ellenőrizheti a teljes rendelést, egyéb kérést, megjegyzést fűzhet hozzá, majd a gombra klikkelve fejezheti be a vásárlást és a fizetőoldalára irányítjuk.
Megrendelését nyomon követheti a vásárlás során e-mailben, vagy telefonon kapott azonosítóval a futárszolgálat honlapján.
Az Ön megrendelése addig aktív a rendszerben, míg a fizetés meg nem történik, vagy értesítés érkezik a megrendelés visszavonásáról.
A rendelés állapotáról rendszerünk 2 lépésben, e-mailben is tájékoztatja Önt az alábbiak szerint:
- a megrendelés fogadásakor (állapot: feldolgozás alatt)
- a vételár beérkezése után, a csomag szállítónak való átadásakor (állapot: postázva)
A rendszer, a megrendelés leadását követően azonnal, “Új megrendelés” állapottal automatikus értesítést küld a kereskedő és a vásárló e-mail címére. A visszaigazoló levél tartalmazza a megrendeléssel kapcsolatos összes információt (a termék átadása futárszolgálat részére, a futárszolgálat adatai). Mivel az értesítés a vásárló által megadott e-mail címre történik, ezért annak korrekt megadása a vásárló felelőssége.
Megrendelése akkor lép életbe, ha online megrendelését e-mailben visszaigazoljuk! Ez az ünnepnapok és munkaszüneti napok kivételével a megrendelés beérkezését követő 48 órán belül megtörténik. Ha nem történik meg a visszaigazolás elküldése, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.
A megrendelés visszaigazolása után e-mail címére elektronikus számlát küldünk.
Adatmódosítás: amennyiben Ön jelzi a info@alpenair.hu e-mail címre megváltozott adatait a számlázás után, akkor módosító számlát állítunk ki. A szállítási cím módosítását, a futárszolgálattal kell egyeztetnie.
Fizetési feltételek
Áruházunkban lehetőség van banki átutalásra, online bankkártyás, valamint utánvéttel történő fizetésre. Utóbbi esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének.
BANKKÁRTYÁVAL TÖRTÉNŐ FIZETÉS MENETE ÉS FELTÉTELEI
A bankkártyás fizetés révén Ön kényelmesen és biztonságosan vásárolhat áruházunkban. A kiválasztott áruk megrendelése után Önt az Unicredit Bank fizetőoldalára irányítjuk, ahol a jelenleg elérhető legbiztonságosabb, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. Vásárlóinknak csak annyi a dolga, hogy a fizetési mód kiválasztásánál “fizetés bankkártyával” feliratra kattintsanak, majd a Bank fizetési szerverén a kártya számát, le-járati dátumát, valamint a hátoldalán található ellenőrzőkódot (CVC/CVV) megadják. A Bank a dombornyomott VISA és Mastercard, Visa Electron (a kártyát kibocsátó bank döntésétől függően), valamint azon Maestro kártyákat fogadja el, melyekhez ellenőrzőkód (CVC) került kibocsátásra. Amennyiben az Ön Maestro bankkártyáján ilyen nem található, érdeklődjön Bankjánál.
A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogad-hatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.
BANKI ÁTUTALÁS
Banki átutalással történő fizetés során a vásárló a saját számlavezető bankján keresztül köteles elindítani az utalást. A megrendelést követően az utaláshoz a vásárló minden szükséges információt megkap email-ben. A megrendelés azonosítóját az utalás során a megjegyzés rovatba szükséges beírni.
UTÁNVÉT
A vásárlónak lehetősége van utánvétes fizetést választani. Utánvét esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének. Utánvétes fizetés esetén a szállítási költséghez 510 Ft kezelési költség adódik hozzá.
RENDELÉS LEMONDÁSA
Amennyiben meggondolja magát, a rendelés lemondásának egyetlen hivatalos módja, ha szándékát írásban elküldi az office@alpenair.hu címre, legkésőbb a csomag feladásának napján 12.00-ig! Egyéb módon (pl. Facebook üzenet, komment), vagy későbbi időpontban lemondott rendeléseket nem áll módunkban törölni, az át nem vett csomagok szállítási költsége a vevőt terheli!
Felhasználási feltételek
FELELŐSSÉG
A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni eredetű károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért és hogy a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.
A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.
SZERZŐI JOGOK
A honlap teljes egésze (szövegek, képek, grafikai elemek stb.) szerzői jogvédelem alá esik, így kereskedelmi célokra másolni, módosítani, a jogtulajdonos engedélye nélkül terjeszteni tilos!
AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG, RENDELÉS VISSZAIGAZOLÁS
A Szolgáltató a Felhasználót 48 órán belül tájékoztatja megrendelés befogadásáról, és megküldi a rendelés visszaigazolást. Ha a Felhasználó a rendelés visszaigazolást nem kapja meg 48 órán belül, úgy a Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni. Amennyiben a Felhasználó a rendelés- visszaigazolás kézhezvételét követő 48 órán belül nem emel írásos kifogást a rendelés- visszaigazolásban foglalt feltételek ellen, úgy köteles a részére megküldött csomagot átvenni. Ennek elmulasztásából, megtagadásából eredő költségek megtérítését a Szolgáltató követelheti. Bővebben lásd elállási jog.
A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.
Felhasználási feltételek
A szerződés megkötésére magyar/angol nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak.
A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/ EU irányelvének rendelkezéseit.
A szerződés az automatikus visszaigazolás, a Felhasználó a megrendelés során megadott email címére történő eljuttatás.
A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Etikai kódex tartalmát a Szolgáltató magára nézve irányadónak tekinti. Az Etikai kódex tartalma az alábbi linken érhető el: https://ecommerce.hu/wp-content/uploads/2018/06/ecommerce-hungary-etikai-kdex-v20180625-final.pdf
Számla
A Szolgáltató https://www.symbion.eu/ védett oldalról elektronikus számlát állít ki, melyet a megrendelést követően juttat el a Felhasználó részére. A Felhasználó kérésére a Szolgáltató indoklás nélkül, haladéktalanul számlamásolatot állít ki felmerülő igény esetén.
Amennyiben a Felhasználó egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor nem kell azokat külön megrendelnie, elegendő a megrendelés leadásakor vagy ezt követően e- mailben jeleznie a megrendeléstől eltérő számlázási igényét.
Fizetés
A Felhasználó az alábbi fizetési lehetőségek közül választhatja ki a számára legmegfelelőbb fizetési módot:
- Banki átutalás (a saját bankból indítás, ÁSZF-t a bankok a honlapjaikon megjelenítik) Bai átutalás esetén a rendelés teljes végösszegének (termékek vételára + szállítási költség) átutalása szükséges a következő bankszámlára: 10918001-00000079-82780005 (a megjegyzés rovatban a rendelés azonosítóját feltüntetve).
- Bankkártyával történő fizetés az UniCredit Bank Virtuális POS védett oldalán (a szolgáltatási tájékoztatót itt olvashatja)
- PayPal segítségével a virtuális folyószámláról, vagy bankkártyáról történő fizetési módot választhat a főbb fizetési és szolgáltatási tudnivalókat itt olvashatja.
- Utánvét – Utánvét esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének. Utánvétes fizetés esetén a szállítási költséghez 510 Ft kezelési költség adódik hozzá.
Átvételi lehetőségek, Szállítás
Csomagjainkat a DPD futárszolgálat szállítja.
Szállítási feltételek
Amennyiben a kézbesítéskor Ön/ Önök nem tartózkodnak a megadott címen, úgy a kézbesítő a csomagot telefonos egyeztetést követően ismételten megpróbálja kézbesíteni.
A Felhasználónak lehetősége van a számlázási adatoktól eltérően más szállítási cím megadására is, így lehetőség van a csomag munkahelyen történő átvételére is. Ezt kérem mindenképpen jelezze, hogy a csomagra ráírhassuk.
A szállítási cím beírása után a rendszer azonnal kiszámítja az adott szállításhoz tartozó szállítási díjat, és a fizetendő összeget. A szállítás díja 1 890 Ft, amelyhez utánvétes fizetés esetén 510 Ft kezelési költség adódik hozzá. A szállítás díjmentes, ha a megrendelt termékek összege meghaladja a: 20 000 Ft-ot.
A Szolgáltató a szállítás megkezdéséről e-mailben tájékoztatja a Felhasználót. A csomag kiszállításáról, csomagszámról, futár telefonszámáról sms-ben kap tájékoztatja.
Egyéb szállítással kapcsolatos tudnivalók
A csomag átvételekor a Felhasználó köteles megvizsgálni, hogy a csomagolás sérülésmentes- e. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás, és a sérülés a csomag átvételét megelőzően keletkezett, a Felhasználó köteles kérni a kézbesítőtől/ futártól jegyzőkönyv felvételét. A gyártás vagy szállítás során sérült termék visszavételét, illetve cseréjét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja, amennyiben a szállítás során keletkezett (csomagolás látható) sérülés, átvételkor a jegyzőkönyvben rögzítésre került. Az átvételt követően a termék nem rendeltetés szerű használata során keletkezett sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal!
A termék futártól való átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően a Felhasználó kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.
Honlapunkon az aktuális raktárkészlet nem látható. A készleten lévő termékek esetében a szállítás 1-5 munkanapon belül történik, amennyiben a termék nincs raktáron kollégánk 2-3 munkanapon belül jelzi és tájékoztatja a Felhasználót a várható szállítási határidőről.
A Szolgáltató – eltérő megállapodásának hiányában – a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket. A Szolgáltató késedelme esetén a Fogyasztó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni.
Elállási jog
Az elállási joga
Megrendelése során Ön élhet a feltétel nélküli elállási jogával. Ön a szerződéstől az áru átvételét követő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) 20. § Korm. rendeletben foglaltak alapján. Ebben az esetben az Eladó köteles a Vevő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást és az áru visszaszolgáltatását követő 14 napon belül visszatéríteni.
Figyelem! A Vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt, az áru vissza szolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket.
Az elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban Fogyasztó).
A terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül van lehetősége a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF Szolgáltató, gyártó adatai pontjában feltüntetett e-mail elérhetőség igénybevételével a Szolgáltató részére.
Ebből a célból a Fogyasztó webáruházunk elállási nyilatkozat – mintáját is küldheti. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot (portós csomag) nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
A Szolgáltató e-mailben értesíti a Fogyasztót a szállítás megkezdésének tervezett időpontjáról, a szállítás megkezdése előtti napokban. Amennyiben a Fogyasztó ezen értesítést kézhezvételét követően nem jelzi elállási szándékát (megrendelés lemondását), az értesítésben megadott szállítási dátum előtt, úgy a megrendelt termékek kiszállításra kerülnek. Ezt követően az át nem vett csomagok esetében, a felmerült szállítási költségek megtérítését a Szolgáltató követelheti a Fogyasztótól.
Több termék rendelése esetén, amennyiben csak részlegesen állnak el a rendeléstől, a szállítási díj is arányosan kerül visszatérítésre.
Fontos, hogy a csomag átvételének megtagadása nem minősül az elállási jog gyakorlásának és ebben az esetben a szállítási visszaszállítási költséget minden esetben kiszámlázzuk az ügyfél részére, annak meg nem fizetése esetén polgári peres eljárás keretében, illetve követelés kezelő cég útján érvényesítjük.
A Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog
- Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
- Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
- Olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Felhasználót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából.
Szavatosság
Kellékszavatosság
A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.
Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.
Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Használt termékek esetén ez a határidő 12 hónap.
A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.
A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.
Termékszavatosság
Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Felhasználó – választása szerint – meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználó a jótállásból fakadó jogok a jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Szavatossági, jótállási igények érvényesítése
A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:
Szervezet neve: O2tankfactory International Kft.
Cégjegyzékszám: 14 09 316498
Adószám: 13873363-2-14
Székhelye: 8840 Csurgó Nyárády u. 8. 1/4.
E-mail: info@alpenair.hu
Jogérvényesítési lehetőségek
Panaszügyintézés helye, ideje, módja
A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Szervezet neve: O2tankfactory International Kft.
Cégjegyzékszám: 14 09 316498
Adószám: 13873363-2-14
Székhelye: 8840 Csurgó Nyárády u. 8. 1/4.
E-mail: info@alpenair.hu
Bankszámlaszám: 10918001-00000079-82780005
A Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
Az elektronikusan rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését (GDPR szabályzat alapján).
A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.
Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára, a linken http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/4535 tájékozódhat.